​​
Topteam

Barbera Wolfensberger

Chief marketing officer bij TMG.

Barbera Wolfensberger werkt vanaf de jaren negentig voor verschillende Nederlandse bedrijven. Bijna negen jaar was zij group account director bij PPGH/JWT, een Amsterdams reclamebureau. Ruim drie jaar werkte zij als Hoofd Corporate Identity & Communicatie voor het warenhuis HEMA en voor bedrijven als Intratuin, Etos en Laurus. Sinds 2009 is zij CEO van reclamebureau FHV BBDO en Proximity Amsterdam, dat in 2013 ontstond na een fusie van de twee bedrijven. Wolfensberger is tevens bestuurslid bij stichting Cinekid en bij SIRE, de Stichting Ideële Reclame. Ze studeerde aan de Hogeschool Utrecht en het Centre for Business Studies in Londen.

Barbera Wolfensberger: “De creatieve industrie kan een enorme versnelling teweeg brengen, juist op het snijvlak van creativiteit en technologie. Ik wil optreden als verbinder tussen bedrijven van zowel binnen als buiten de creatieve industrie, want juist daar is onze innovatieve waarde het grootste”.